هجدهم تیر، زخمی کهنه بر پیکر نیمه جان عدالت


چهارده سال از واقعه هجدهم تیرماه می گذرد. این روز، سرآغاز هفته ای بود که در آن نشانه های خودکامگی و دیکتاتوری اقتدارگرایان برای مردم آشکار شد. روزی که سرآغاز توقیف فله ای روزنامه ها و شکستن قلمها بود. روز هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی لباس شخصی به دانشجویان بی دفاع و به خاک و خون کشیدن کوی دانشگاه بود.

در آستانه این سالگرد، شاهد تکرار دوباره تاریخ هستیم و مانند محکومیت اروجعلی ببرزاده برای سرقت یک ریش تراش، این بار سعید مرتضوی برای شرکت در جنایت کهریزک به دویست هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. در هیچ کجای دنیا اینچنین پیکر عدالت را تحقیر نمی کنند.

همزمان شدن سالگرد هجده تیر و حکم مرتضوی، به مانند پوزخندی می ماند از طرف روزگار، این میهمان خانه مهمان کش، به درماندگی مردم بی دفاع این سرزمین استبداد زده که سالهاست جز خیال آسوده و اندکی امید، هیچ چیز نمی خواهند…

ای زندگی بیزار از توام
بیزار از این عالم
در هم مشکن زنجیر مرا
بهتر که شوم رسوا
رفتم که دگر با دست شما
پنهان شوم از چشم دنیا

هجدهم تیرماه هزار و سیصد و نود و دو

org-z1341683792091b1fa5219c7a4be8a9864375457c33e43a35c8

برای این سالگرد، آلبوم عکسی جمع آوری شده که همراه با توضیحات در این صفحه قابل مشاهده است.

دربارهٔ بهرام اربابی

Khordadnewspage@gmail.com
این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای هجدهم تیر، زخمی کهنه بر پیکر نیمه جان عدالت

  1. mirzade :گفت

    نبوی در مورد وقایع 18 تیر گفت: در مساله 18 تیر، شورای عالی امنیت ملی کمی با سستی کار کرد. آقای «روحانی» دبیر وقت شورا در آن زمان در خارج از کشور بود و جلسات شورا که به ریاست رییس جمهور (سید محمد خاتمی) تشکیل می شد، اجازه نمی داد که بسیج وارد شود و جلوی شلوغی‌ها را بگیرد.

بیان دیدگاه